Thursday, July 1, 2010

al-fatihah..

dah tiga ari nenek alen ku ninggal..makan niga malam tok tek...aku d bau..xpat pg..mun kereta ku ada kan ka bgs...sng ku ulang alit...sedeyh aku. x sangka gilak...aku nang maseh arap nya pulih dr sakit bah...xpenah2 nya sakit trok gilak sblm tok....n sik sgka tgk luaran cm bgs tp dlaman sakit....kesian ninek..

tok gmbr yg kira latest la aku ngan nya...nya mpun maok begambar ngan aku dolok...lekas2 nya beresep ator tudong pupor muka. ..diat mukanya puteh ya,,tem tok maseh berisik mukanya...riya nya sik mok makan gilak..kurus...



piluk atiku diat gmbr tok..nya gk sihat, n senyum hepy gik ya

last day aku tgk nya senyum n tetak bila nya maok gilak2 keluar hospital beberapa mggu yg dolok...mlm sampe pg ya mek 2 nan jaganya...dh dikemas2 ikat rambut mcm sihat upanya..alu nana tek madah ngan nya...
"nek, mun ktk maok keluar dr ospital,,polah la muka ktk mcm sihat..hepii tetak2...iboh polah muka sakit murong2 nek...baruk la doctor melepas ktk keluar hospital..mun kat umah lain crita la..."nya sik tahan diam sia gik bah...kesian juak nya..

alu senyum2 nya mengharap dapat keluar ..dh beberapa ari di sepetar ka tem ya kepak juak nya diam sia...alu lah nya dudok dengan nunjok muka hepinya..
sbb temnya doc tengah jalan2 ronda agak sorg demi sorang pesakit...

tem doctor agaknya,, mek 2 nana direct nya dr tepi sohnya senyum...polah muka ceria..alu nya nang tetak lah mena2 depan doctor..kotannya maok gilak pulang...madahnya sihat, sora nya jelas jak dengar sik mcm slalu nya mls bekelaka bah...

sekali doctor tnyak maok balit?? laju jak nya pdh
"aok, maok"

aku sayang nenek aku..


kelak,
- xda gik org maok ngetok2 dindin bilit mek 2 mela mun mek 2 tetak bercerita tgh2 mlm..
-xda gik org k ngan berebut tb...
-xda gik org nak ngan bertengkar mulut...mcm best la menang hehe
-xda gik org msk lempah ikan nyaman...nya polah nyaman bah..xda tandingan..
-xda gik org yg selalu bisin2 kat umah...rs sunyek jak umah..
-xda gik org nunggah aku "tikus".
-xda gik org bingong ngan aku mun ku drive keta sensorg
-xda gik org yg akan soh aku k tudung mun tem pengilan...

--ninek sik sempat pun diat aku kawen...(iie ayu tuija)..slalu nya dolok soh aku kawen awal tkt nya x sempat diat..aku pdh eyh gik mudak bah nek, sempat gik ktk diat kelak2 bha...sampe nya tanyak "berapa umor ko yu??" 20..(time ya aku 20) "dah andartu dah ya...nenek dolok marek 16 dh kawen" waaaaaaaaaa..knek tok lagi la andartu nek..

bnyak kenangan. mun diam sorg2 sedeyh..mun d rumah x rasa glak..sbb semua mbak lari dr emosi..napok kesedihan dikpun..al-fatihah, semoga roh nek alen dicucuri rahmat n d tempatkan bersama org2 yg beriman...amiin~

***aku ada sorg gik ninek tggal..nek rohah..arapnya bait..sihat2 jak. nya kelak...kita yg mudak tok ingt2 juak tua~ peace

No comments:

Post a Comment